UNITATS

Valencia bandera

UNITAT 1

  1. Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
  2. Relaciona cada paraula amb el seu significat.
  3. Quina forma hauràs de buscar en el diccionari per trobar el significat dels mots següents? Relaciona.
  4. Ordena aquestes paraules segons com les trobaràs en el diccionari.
  5. Relaciona cada paraula amb el seu significat.
  6. Digues si aquestes situacions comunicatives són preparades o espontànies.
  7. Classifica aquests textos segons siguen molt formals o poc formals.
  8. Ordena els sintagmes següents i forma oracions.
  9. Classifica segons si són frases o oracions.
  10. Relaciona cada definició amb la classe d’oració.
  11. Classifica les oracions interrogatives següents en totals o parcials.
  12. Classifica segons el tipus d’oració.
  13. Classifica segons el tipus d’oració.
  14. Busca la forma en valencià de les paraules castellanes següents.
  15. Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
  16. Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
  17. Situa davall de cada paraula que porta dígraf dos mots més de la mateixa família.
  18. Situa davall de cada paraula que porta dígraf dos mots més de la mateixa família.
  19. Agrupa segons les característiques de cada gènere literari.
  20. Indica si aquestes afirmacions són vertaderes o falses.
  21. Indica si aquestes afirmacions són vertaderes o falses.
  22. Completa el text següent amb les paraules que et proposem.

UNITAT 2
  1. Agrupa segons el camp semàntic.
  2. Classifica els camps semàntics segons que siguen oberts o tancats.
  3. Agrupa aquestes paraules en camps semàntics.
  4. Agrupa aquestes paraules en camps semàntics.
  5. Agrupa aquestes paraules en camps semàntics.
  6. Relaciona a quin camp semàntic corresponen aquestes paraules.
  7. Escriu conte, compte o comte on pertoque.
  8. Agrupa amb les paraules de la mateixa família lèxica.
  9. Agrupa amb les paraules de la mateixa família lèxica.
  10. Escriu la definició que correspon a cada part de la notícia.
  11. Uneix el grup del subjecte amb el grup del predicat.
  12. Uneix el grup del subjecte amb el grup del predicat.
  13. Uneix el grup del subjecte amb el grup del predicat.
  14. Tria l’opció correcta perquè les oracions tinguen sentit.
  15. Distribueix aquestes oracions segons que tinguen predicats nominals o predicats verbals.
  16. Distribueix aquestes oracions segons que tinguen predicats nominals o predicats verbals.
  17. Classifica aquestes paraules segons si la vocal e sona oberta o tancada.
  18. Classifica aquestes paraules segons si la vocal o sona oberta o tancada.
  19. Completa amb les paraules proposades.
  20. Completa amb les paraules proposades.

UNITAT 3
  1. Indica vertader (V) o fals (F) en relació a què es diu sobre els vocabularis específics.
  2. Agrupa els termes següents amb els diferents camps de coneixement.
  3. Relaciona els conceptes amb la seua definició.
  4. Quines d’aquestes afirmacions referides a l’auca són veritat?
  5. Indica les característiques del còmic i l’auca.
  6. Indica si aquestes afirmacions són vertaderes (V) o falses (F).
  7. Uneix cada categoria gramatical amb la seua definició.
  8. Marca els noms o substantius del text següent.
  9. Marca els verbs del text següent.
  10. Agrupa segons la categoria gramatical d’aquestes paraules.
  11. Classifica aquestes paraules segons que continguen diftongs creixents o decreixents.
  12. Indica al costat d’aquestes paraules si el diftong que contenen és decreixent o creixent.
  13. Classifica les paraules següents on corresponga.
  14. Classifica aquestes paraules segons el nombre de síl·labes.
  15. Relaciona cada definició amb els diferents tipus de gèneres novel·lístics.
  16. Assenyala si les següents afirmacions sobre la novel·la de misteri i de terror són vertaderes (V) o falses (F).
  17. Marca si les afirmacions sobre la novel·la històrica són vertaderes (V) o falses (F).
  18. Relaciona els títols de les novel·les següents segons el subgènere que et suggerisquen.
  19. Relaciona els títols de les novel·les següents segons el subgènere que et suggerisquen.
  20. Relaciona els títols de les novel·les següents amb el gènere a què pertanyen i el seu autor.
  21. Indica quins són els prejudicis que apareixen en les següents afirmacions.
  22. Indica en quin prejudici cau cada una de les següents afirmacions.
  23. Relaciona cada tipus de pla amb la seua definició.
  24. Classifica aquestes paraules segons facen diftong o hiat.
  25. Marca si aquestes afirmacions són vertaderes (V) o falses (F).

UNITAT 4
  1. Agrupa les paraules següents segons siguen barbarismes o no.
  2. Relaciona els barbarismes amb la forma correcta.
  3. Agrupa les paraules del mateix camp semàntic.
  4. Agrupa les paraules del mateix camp semàntic.
  5. Ací tens la finalitat de tres esports. Relaciona segons de quins esports es tracta.
  6. Digues a quin esport corresponen aquests termes.
  7. Completa les oracions amb les paraules que pertanyen al lèxic de la pilota valenciana.
  8. Escriu la paraula que corresponga en cada buit.
  9. Classifica les característiques de la rondalla i del conte.
  10. Uneix els trossets textuals d’algunes rondalles amb el valor educatiu que transmeten.
  11. Classifica aquests fragments segons que formen part del plantejament o del desenllaç d’una rondalla.
  12. Marca els sintagmes nominals de les següents oracions.
  13. Relaciona la forma masculina amb la femenina.
  14. Relaciona la forma en singular amb el seu plural.
  15. Agrupa les paraules segons la síl·laba tònica.
  16. Marca els errors d’escriptura en aquestes oracions.
  17. Classifica aquestes paraules segons que la dièresi marque que la u sona o que la i/u no fan diftong.
  18. Marca els errors d’escriptura en aquestes oracions.
  19. Indica si aquestes afirmacions sobre la literatura infantil i juvenil són vertaderes (V) o falses (F).
  20. Assenyala si les següents afirmacions sobre la variació lingüística són vertaderes (V) o falses (F).
  21. Troba en la sopa de lletres cinc paraules que siguen barbarismes.
  22. Classifica aquests substantius segons siguen concrets o abstractes.

UNITAT 5

  1. Relaciona cada part del cos amb la seua definició.
  2. Ompli els buits amb el mot que corresponga.
  3. Troba en la sopa de lletres quatre paraules que siguen òrgans interns del cos.
  4. Indica si aquestes afirmacions sobre el retrat són vertaderes (V) o falses (F).
  5. Troba en la sopa de lletres quatre adjectius qualificatius.
  6. Classifica aquestes paraules on calga segons el tipus de determinant.
  7. Classifica aquests adjectius segons siguen variables o invariables.
  8. Agrupa els adjectius segons el grau en què es troben.
  9. Relaciona la forma singular amb la plural.
  10. Enllaça els mots de les dues columnes i forma paraules compostes amb i sense guionet.
  11. Escriu la forma de l’article que corresponga en cada buit.
  12. Marca les contraccions d’aquestes oracions.
  13. Indica si aquestes afirmacions sobre les característiques del llenguatge poètic són vertaderes (V) o falses (F).
  14. Indica si aquestes afirmacions sobre el poema «Corrandes de l’exili» són vertaderes (V) o falses (F).
  15. Assenyala si les següents afirmacions sobre els registres formals són vertaderes (V) o falses (F).
  16. Relaciona cada part del cos amb el seu sinònim.
  17. Marca els determinants de les següents oracions.
  18. Marca els adjectius de les següents oracions.
  19. Marca les errades de les següents oracions.

UNITAT 6
  1. Relaciona els topònims amb els gentilicis corresponents.
  2. Relaciona aquestes paraules homòfones amb la seua definició.
  3. Indica si aquestes afirmacions sobre la descripció d’espais i llocs són vertaderes (V) o falses (F).
  4. Indica si aquestes afirmacions sobre el fragment de «El violoncel·lista de Sarajevo» són vertaderes (V) o falses (F).
  5. Classifica els verbs següents segons siguen regulars o irregulars.
  6. Classifica aquestes formes verbals segons la persona a què es refereixen.
  7. Classifica aquests verbs on calga segons el temps verbal.
  8. Classifica els verbs següents segons la terminació de l’infinitiu.
  9. Completa amb b o v segons calga.
  10. Completa amb m o n segons calga.
  11. Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
  12. Marca les errades de les següents oracions.
  13. Classifica les paraules segons siguen compostes o derivades.
  14. Indica si aquestes afirmacions sobre la poesia són vertaderes (V) o falses (F).
  15. Indica si aquestes afirmacions sobre l’estàndard són vertaderes (V) o falses (F).
  16. Assenyala si les següents afirmacions sobre el text de David Iranzo són vertaderes (V) o falses (F).
  17. Troba en la sopa de lletres quatre formes verbals.
  18. Marca els errors d’escriptura en aquestes oracions.
  19. Indica si aquestes afirmacions sobre el poema «Illa», de Josep Antoni Fluixà són vertaderes (V) o falses (F).

UNITAT 7
  1. Indica si aquestes afirmacions sobre el text «La aurora boreal» són vertaderes (V) o falses (F).
  2. Relaciona els noms de parentesc amb la seua definició.
  3. Agrupa aquestes relacions familiars segons si són parents consanguinis o parents no consanguinis.
  4. Marca els errors que trobes en les següents oracions.
  5. Escriu la paraula que corresponga en cada buit.
  6. Indica si aquestes afirmacions sobre els textos dialogats són vertaderes (V) o falses (F).
  7. Agrupa aquests verbs segons si són transitius o intransitius.
  8. Agrupa aquestes oracions segons siguen personals o impersonals.
  9. Marca l’atribut de les següents oracions.
  10. Agrupa les oracions segons el tipus de verb.
  11. Escriu la forma que corresponga en cada buit.
  12. Escriu la forma que corresponga en cada buit.
  13. Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
  14. Completa les oracions amb g, j, tg o tj segons calga.
  15. Classifica les paraules segons com sona la x.
  16. Relaciona cada paraula amb la seua definició.
  17. Indica si aquestes afirmacions sobre la literatura i l’espectacle són vertaderes (V) o falses (F).
  18. Indica si aquestes afirmacions sobre el registre col·loquial són vertaderes (V) o falses (F).
  19. Indica si aquestes afirmacions sobre l’entrevista a Núria Roca són vertaderes (V) o falses (F).
  20. Troba en la sopa de lletres cinc paraules relacionades amb el parentesc.

UNITAT 8
  1. Troba en la sopa de lletres quatre noms d’arbres.
  2. Troba en la sopa de lletres quatre noms de plantes.
  3. Completa les oracions perquè tinguen sentit.
  4. Indica si aquestes afirmacions sobre el diàleg literari són vertaderes (V) o falses (F).
  5. Marca les preposicions que trobes en aquest text.
  6. Marca els pronoms personals forts de les següents oracions.
  7. Marca les formes incorrectes de les següents oracions.
  8. Marca els pronoms personals febles de les següents oracions.
  9. Classifica els adverbis i les locucions adverbials segons siguen de lloc, temps, manera o quantitat.
  10. Marca les conjuncions de les següents oracions.
  11. Marca els adverbis i locucions adverbials de les següents oracions.
  12. Escriu z, s, ss, c o ç segons corresponga.
  13. Relaciona aquestes paraules amb el seu plural.
  14. Classifica les següents paraules segons porten esse sonora o esse sorda.
  15. Escriu c, qu, q o k segons corresponga.
  16. Indica si aquestes afirmacions sobre el teatre són vertaderes (V) o falses (F).
  17. Marca els elements sexistes de les següents oracions.
  18. Indica si aquestes afirmacions sobre la lletra de «Teua», d’Aitana Ferrer, són vertaderes (V) o falses (F).
  19. Escriu z, s, ss, c o ç segons corresponga.
  20. Escriu c, qu o q segons corresponga.
  21. Relaciona les frases fetes que tens a continuació amb l’explicació que corresponga.
  22. Troba en la sopa de lletres quatre noms relacionats amb la informàtica.
  23. Relaciona les sigles i paraules angleses amb la forma correcta.
  24. Relaciona les paraules o sigles que tens a continuació amb la definició que corresponga.
  25. Indica si aquestes afirmacions sobre els textos predictius són vertaderes (V) o falses (F).
  26. Relaciona les oracions de l’esquerra amb les corresponents amb pronoms de la dreta.
  27. Marca els pronoms febles que substitueixen els complements directes de les següents oracions.
  28. Classifica les oracions segons els complements que continguen.
  29. Relaciona les oracions de l’esquerra amb les corresponents amb pronoms de la dreta.
  30. Agrupa els complements circumstancials segons siguen de lloc, temps o manera.
  31. Marca els complements directes de les següents oracions.
  32. Agrupa les oracions segons estiguen en activa o en passiva.
  33. Marca els complements indirectes de les següents oracions.
  34. Marca els complements circumstancials de les següents oracions.
  35. Marca els complements de règim verbal de les següents oracions.
  36. Marca els signes de puntuació que trobes en aquest text.
  37. Indica si aquestes afirmacions sobre els signes de puntuació són vertaderes (V) o falses (F).
  38. Completa amb el signe de puntuació que més convinga en cada cas.
  39. Indica si aquestes afirmacions sobre l’assaig són vertaderes (V) o falses (F).
  40. Indica si aquestes afirmacions sobre el text «Covardia», de Joan Fuster, són vertaderes (V) o falses (F).
  41. Indica si aquestes afirmacions sobre la riquesa del multilingüisme són vertaderes (V) o falses (F).   
UNITAT 9

       accent diacrític i la contracció, apòstrof ESCRIPTURA: la carta i el correu electrònic. 

UNITAT 10

43. Aprenem a narrar

UNITAT 11

44. Lectures comprensives

UNITAT 12

45. REPÀS


UNITATS AMPLIACIÓ

ORTOGRAFIA 1




No hay comentarios:

Publicar un comentario