
- Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
- Relaciona cada paraula amb el seu significat.
- Quina forma hauràs de buscar en el diccionari per trobar el significat dels mots següents? Relaciona.
- Ordena aquestes paraules segons com les trobaràs en el diccionari.
- Relaciona cada paraula amb el seu significat.
- Digues si aquestes situacions comunicatives són preparades o espontànies.
- Classifica aquests textos segons siguen molt formals o poc formals.
- Ordena els sintagmes següents i forma oracions.
- Classifica segons si són frases o oracions.
- Relaciona cada definició amb la classe d’oració.
- Classifica les oracions interrogatives següents en totals o parcials.
- Classifica segons el tipus d’oració.
- Classifica segons el tipus d’oració.
- Busca la forma en valencià de les paraules castellanes següents.
- Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
- Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
- Situa davall de cada paraula que porta dígraf dos mots més de la mateixa família.
- Situa davall de cada paraula que porta dígraf dos mots més de la mateixa família.
- Agrupa segons les característiques de cada gènere literari.
- Indica si aquestes afirmacions són vertaderes o falses.
- Indica si aquestes afirmacions són vertaderes o falses.
- Completa el text següent amb les paraules que et proposem.
UNITAT 2
- Agrupa segons el camp semàntic.
- Classifica els camps semàntics segons que siguen oberts o tancats.
- Agrupa aquestes paraules en camps semàntics.
- Agrupa aquestes paraules en camps semàntics.
- Agrupa aquestes paraules en camps semàntics.
- Relaciona a quin camp semàntic corresponen aquestes paraules.
- Escriu conte, compte o comte on pertoque.
- Agrupa amb les paraules de la mateixa família lèxica.
- Agrupa amb les paraules de la mateixa família lèxica.
- Escriu la definició que correspon a cada part de la notícia.
- Uneix el grup del subjecte amb el grup del predicat.
- Uneix el grup del subjecte amb el grup del predicat.
- Uneix el grup del subjecte amb el grup del predicat.
- Tria l’opció correcta perquè les oracions tinguen sentit.
- Distribueix aquestes oracions segons que tinguen predicats nominals o predicats verbals.
- Distribueix aquestes oracions segons que tinguen predicats nominals o predicats verbals.
- Classifica aquestes paraules segons si la vocal e sona oberta o tancada.
- Classifica aquestes paraules segons si la vocal o sona oberta o tancada.
- Completa amb les paraules proposades.
- Completa amb les paraules proposades.
UNITAT 3
- Indica vertader (V) o fals (F) en relació a què es diu sobre els vocabularis específics.
- Agrupa els termes següents amb els diferents camps de coneixement.
- Relaciona els conceptes amb la seua definició.
- Quines d’aquestes afirmacions referides a l’auca són veritat?
- Indica les característiques del còmic i l’auca.
- Indica si aquestes afirmacions són vertaderes (V) o falses (F).
- Uneix cada categoria gramatical amb la seua definició.
- Marca els noms o substantius del text següent.
- Marca els verbs del text següent.
- Agrupa segons la categoria gramatical d’aquestes paraules.
- Classifica aquestes paraules segons que continguen diftongs creixents o decreixents.
- Indica al costat d’aquestes paraules si el diftong que contenen és decreixent o creixent.
- Classifica les paraules següents on corresponga.
- Classifica aquestes paraules segons el nombre de síl·labes.
- Relaciona cada definició amb els diferents tipus de gèneres novel·lístics.
- Assenyala si les següents afirmacions sobre la novel·la de misteri i de terror són vertaderes (V) o falses (F).
- Marca si les afirmacions sobre la novel·la històrica són vertaderes (V) o falses (F).
- Relaciona els títols de les novel·les següents segons el subgènere que et suggerisquen.
- Relaciona els títols de les novel·les següents segons el subgènere que et suggerisquen.
- Relaciona els títols de les novel·les següents amb el gènere a què pertanyen i el seu autor.
- Indica quins són els prejudicis que apareixen en les següents afirmacions.
- Indica en quin prejudici cau cada una de les següents afirmacions.
- Relaciona cada tipus de pla amb la seua definició.
- Classifica aquestes paraules segons facen diftong o hiat.
- Marca si aquestes afirmacions són vertaderes (V) o falses (F).
UNITAT 4
- Agrupa les paraules següents segons siguen barbarismes o no.
- Relaciona els barbarismes amb la forma correcta.
- Agrupa les paraules del mateix camp semàntic.
- Agrupa les paraules del mateix camp semàntic.
- Ací tens la finalitat de tres esports. Relaciona segons de quins esports es tracta.
- Digues a quin esport corresponen aquests termes.
- Completa les oracions amb les paraules que pertanyen al lèxic de la pilota valenciana.
- Escriu la paraula que corresponga en cada buit.
- Classifica les característiques de la rondalla i del conte.
- Uneix els trossets textuals d’algunes rondalles amb el valor educatiu que transmeten.
- Classifica aquests fragments segons que formen part del plantejament o del desenllaç d’una rondalla.
- Marca els sintagmes nominals de les següents oracions.
- Relaciona la forma masculina amb la femenina.
- Relaciona la forma en singular amb el seu plural.
- Agrupa les paraules segons la síl·laba tònica.
- Marca els errors d’escriptura en aquestes oracions.
- Classifica aquestes paraules segons que la dièresi marque que la u sona o que la i/u no fan diftong.
- Marca els errors d’escriptura en aquestes oracions.
- Indica si aquestes afirmacions sobre la literatura infantil i juvenil són vertaderes (V) o falses (F).
- Assenyala si les següents afirmacions sobre la variació lingüística són vertaderes (V) o falses (F).
- Troba en la sopa de lletres cinc paraules que siguen barbarismes.
- Classifica aquests substantius segons siguen concrets o abstractes.
UNITAT 5
- Relaciona cada part del cos amb la seua definició.
- Ompli els buits amb el mot que corresponga.
- Troba en la sopa de lletres quatre paraules que siguen òrgans interns del cos.
- Indica si aquestes afirmacions sobre el retrat són vertaderes (V) o falses (F).
- Troba en la sopa de lletres quatre adjectius qualificatius.
- Classifica aquestes paraules on calga segons el tipus de determinant.
- Classifica aquests adjectius segons siguen variables o invariables.
- Agrupa els adjectius segons el grau en què es troben.
- Relaciona la forma singular amb la plural.
- Enllaça els mots de les dues columnes i forma paraules compostes amb i sense guionet.
- Escriu la forma de l’article que corresponga en cada buit.
- Marca les contraccions d’aquestes oracions.
- Indica si aquestes afirmacions sobre les característiques del llenguatge poètic són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre el poema «Corrandes de l’exili» són vertaderes (V) o falses (F).
- Assenyala si les següents afirmacions sobre els registres formals són vertaderes (V) o falses (F).
- Relaciona cada part del cos amb el seu sinònim.
- Marca els determinants de les següents oracions.
- Marca els adjectius de les següents oracions.
- Marca les errades de les següents oracions.
UNITAT 6
- Relaciona els topònims amb els gentilicis corresponents.
- Relaciona aquestes paraules homòfones amb la seua definició.
- Indica si aquestes afirmacions sobre la descripció d’espais i llocs són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre el fragment de «El violoncel·lista de Sarajevo» són vertaderes (V) o falses (F).
- Classifica els verbs següents segons siguen regulars o irregulars.
- Classifica aquestes formes verbals segons la persona a què es refereixen.
- Classifica aquests verbs on calga segons el temps verbal.
- Classifica els verbs següents segons la terminació de l’infinitiu.
- Completa amb b o v segons calga.
- Completa amb m o n segons calga.
- Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
- Marca les errades de les següents oracions.
- Classifica les paraules segons siguen compostes o derivades.
- Indica si aquestes afirmacions sobre la poesia són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre l’estàndard són vertaderes (V) o falses (F).
- Assenyala si les següents afirmacions sobre el text de David Iranzo són vertaderes (V) o falses (F).
- Troba en la sopa de lletres quatre formes verbals.
- Marca els errors d’escriptura en aquestes oracions.
- Indica si aquestes afirmacions sobre el poema «Illa», de Josep Antoni Fluixà són vertaderes (V) o falses (F).
UNITAT 7
- Indica si aquestes afirmacions sobre el text «La aurora boreal» són vertaderes (V) o falses (F).
- Relaciona els noms de parentesc amb la seua definició.
- Agrupa aquestes relacions familiars segons si són parents consanguinis o parents no consanguinis.
- Marca els errors que trobes en les següents oracions.
- Escriu la paraula que corresponga en cada buit.
- Indica si aquestes afirmacions sobre els textos dialogats són vertaderes (V) o falses (F).
- Agrupa aquests verbs segons si són transitius o intransitius.
- Agrupa aquestes oracions segons siguen personals o impersonals.
- Marca l’atribut de les següents oracions.
- Agrupa les oracions segons el tipus de verb.
- Escriu la forma que corresponga en cada buit.
- Escriu la forma que corresponga en cada buit.
- Completa amb la forma que més convinga en cada cas.
- Completa les oracions amb g, j, tg o tj segons calga.
- Classifica les paraules segons com sona la x.
- Relaciona cada paraula amb la seua definició.
- Indica si aquestes afirmacions sobre la literatura i l’espectacle són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre el registre col·loquial són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre l’entrevista a Núria Roca són vertaderes (V) o falses (F).
- Troba en la sopa de lletres cinc paraules relacionades amb el parentesc.
UNITAT 8
- Troba en la sopa de lletres quatre noms d’arbres.
- Troba en la sopa de lletres quatre noms de plantes.
- Completa les oracions perquè tinguen sentit.
- Indica si aquestes afirmacions sobre el diàleg literari són vertaderes (V) o falses (F).
- Marca les preposicions que trobes en aquest text.
- Marca els pronoms personals forts de les següents oracions.
- Marca les formes incorrectes de les següents oracions.
- Marca els pronoms personals febles de les següents oracions.
- Classifica els adverbis i les locucions adverbials segons siguen de lloc, temps, manera o quantitat.
- Marca les conjuncions de les següents oracions.
- Marca els adverbis i locucions adverbials de les següents oracions.
- Escriu z, s, ss, c o ç segons corresponga.
- Relaciona aquestes paraules amb el seu plural.
- Classifica les següents paraules segons porten esse sonora o esse sorda.
- Escriu c, qu, q o k segons corresponga.
- Indica si aquestes afirmacions sobre el teatre són vertaderes (V) o falses (F).
- Marca els elements sexistes de les següents oracions.
- Indica si aquestes afirmacions sobre la lletra de «Teua», d’Aitana Ferrer, són vertaderes (V) o falses (F).
- Escriu z, s, ss, c o ç segons corresponga.
- Escriu c, qu o q segons corresponga.
- Relaciona les frases fetes que tens a continuació amb l’explicació que corresponga.
- Troba en la sopa de lletres quatre noms relacionats amb la informàtica.
- Relaciona les sigles i paraules angleses amb la forma correcta.
- Relaciona les paraules o sigles que tens a continuació amb la definició que corresponga.
- Indica si aquestes afirmacions sobre els textos predictius són vertaderes (V) o falses (F).
- Relaciona les oracions de l’esquerra amb les corresponents amb pronoms de la dreta.
- Marca els pronoms febles que substitueixen els complements directes de les següents oracions.
- Classifica les oracions segons els complements que continguen.
- Relaciona les oracions de l’esquerra amb les corresponents amb pronoms de la dreta.
- Agrupa els complements circumstancials segons siguen de lloc, temps o manera.
- Marca els complements directes de les següents oracions.
- Agrupa les oracions segons estiguen en activa o en passiva.
- Marca els complements indirectes de les següents oracions.
- Marca els complements circumstancials de les següents oracions.
- Marca els complements de règim verbal de les següents oracions.
- Marca els signes de puntuació que trobes en aquest text.
- Indica si aquestes afirmacions sobre els signes de puntuació són vertaderes (V) o falses (F).
- Completa amb el signe de puntuació que més convinga en cada cas.
- Indica si aquestes afirmacions sobre l’assaig són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre el text «Covardia», de Joan Fuster, són vertaderes (V) o falses (F).
- Indica si aquestes afirmacions sobre la riquesa del multilingüisme són vertaderes (V) o falses (F).
UNITAT 9
UNITAT 10
43. Aprenem a narrar
UNITAT 11
44. Lectures comprensives
UNITAT 12
45. REPÀS
UNITATS AMPLIACIÓ
ORTOGRAFIA 1
No hay comentarios:
Publicar un comentario